fredag 14 januari 2011

Och dom nominerade är...

"Manifest är Sveriges oberoende musikpris, arrangerat av Sveriges oberoende musikproducenter (SOM). För nionde året i rad delar vi ut pris till de artister i respektive kategori som våra jurygrupper röstat fram."

Nominerade punk/hardcore:
Antipati "Frågor som rör det allmäna"
The Baboon Show "Punkrock harbour"
Hårda Tider "Gatan kallar"
Oldfashioned Ideas "We're in this shit together"

Jag är ordförande för den här gruppen och kan säga att vi i juryn lyssnade på cirka trettio titlar från 2010 och att det var ovanligt tufft att vaska fram en vinnare. Under de år jag varit med har det aldrig tidigare varit så jämnt och spännande.

Vem som vann? Du får lugna dig till Manifestgalan på Nalen i Stockholm den 4 februari, då avslöjas alla vinnare.

3 kommentarer:

arvid sa...

men masshysteri då?

Pike sa...

Heja Antipati....men samtidigt så måste jag hålla med dig Sörling om att det är grymt jämt mellan dessa 4, eller 3 i mina öron (Hårda tider kan dra).

Oldfashioneds cd är bra men inte hela skivan. De behöver jobba lite mer på skrivandet, dock är det ett tight och hårt liveband.

Baboon Show var glatt överraskande men har även den någon sämre låt.

Antipati har ingen dåligt låt om man får ta bort bonus låtarna som är på engelska men de tillhör ju egentligen inte skivan ;)

OM juryn inte har varit för mainstream och nynnat till radion i bilen så borde Antipati vinna MEN jag lägger mina pengar på Baboon Show.

Anonym sa...

masshysteri är inte det pop?