onsdag 19 januari 2011

Dörrterror och Glöm Dä! retar aptiten

Dörrterror/Glöm Dä
Split (-) 7"

Jag har varit nyfiken på Göteborgs Dörrterror en längre tid och bidragen på den här splitten retar aptiten. De tre spåren här får mig att tänka på Huvudtvätt faktiskt, jag tycker Dörrterror närmar sig manglet på samma nyfikna sätt som Huvudtvätt en gång gjorde. Jag gillar framför allt supercoola inledningen "Hussjöröveri", där råpunken går i klinch med Kristoffer Liljedahls saxofon - mer sådant. Och har inte Dörrterror redan inlemmat Hanna Hulten i organisationen så bör man göra det nu. Glöm Dä! smäller av fyra d-takts-bomber. Jag vet inte riktigt vilka superlativ jag ska använda den här gången. Jag är helt torsk på det här gänget. Snälla, sluta aldrig att mangla. Eller vara roliga - klockrenare titel "Dörrterror? Glöm dä!" är svår att hitta.

Favoritspår: Hussjöröveri (Dörrterror), Finanskrisen (Dörrterror), Nån jävla måtta fåre fan vara (Glöm Dä!), Kör upp din bibel där solen inte skiner (Glöm Dä!)

Inga kommentarer: