tisdag 10 november 2009

Ursinnig sydafrikansk crust

Touched By Nausea
Ep #2 (egen) cdr

Det var inte i går jag hörde ett nytt band från Syd-afrika - även om jag fortfarande så klart lyssnar på 80tals reliker som Powerage (Stop apartheid), Riot Squad SA och SOD-Görans olika Surf or Die-konstellationer. Jag tror inte att Touched By Nauseas ursinniga crustattacker kommer att samla damm heller. Kräksången är lysande, manglet ruskigt fett, gitarrliret bländande och kompet sitter som en känga i skallen. Det är otroligt svårt att sitta still när låtar som "The end approaches" och "Sell your soul" dundrar fram. Och tror du mig inte, så finns bevismaterialet här.

Favoritlåtar: Jag gillar hela plattan, men visst "The end approaches" och "Sell your soul" gillar jag nog bäst.

Tack Cizzi!

Inga kommentarer: