söndag 22 november 2009

Rapport MOA: "Till slut vann vi och gick hem segrande"

Hallå där MOA, hur var året för dig?
- Det var ett fantastiskt år, efter en befriande, relativt konfliktfri och musikaliskt uttömmande skivinspelning under våren i Gröndalsstudion Stockholm (The Hives, Sahara Hotnights, Timbaland, Moneybrother etc) släppte jag debutskivan "Do you want me Death?" i oktober, med gästspel på elgitarr av noisegeniet Conny Nimmersjö från Bob Hund och fantastiska ljudkonstnären Mathias Peterson. Vi gjorde även amerikanska östkustspelningar, franska festivaler och en rad gig runt om i Sverige där vi efter ett par låtar förvånade publiken, men till slut vann vi och gick hem segrande, berättar Moa!

Roligaste/konstigaste anekdoten från året som gått?
- Roligaste var såklart att släppa skivan, att inse att all svett och slit och blod och tårar är värt något och att så bokstavligt se resultatet i en platta som blev bättre än jag nånsin hoppats på.

Vad händer 2010?
- Spelar massor, träffar roliga inspirerande människor, får höra massor av ny musik och på allvar börja sätta mig ner med den hord av låtar jag har som bara väntar på att få bli arrangerade och inspelade

Till sist: Årets musikupplevelse - vad var det?
- Att få se Diamanda Galás och PJ Harvey live samma vecka, två ytterligheter men som båda golvade mig totalt och inspirerade något oerhört!

Photo by Jean-Romain Pac

Inga kommentarer: