lördag 21 november 2009

Rapport Kaffekatt: "Det har varit roligt att se andra städer och nya människor"

Hallå där, ur var 2009 för Kaffekatt?
- Likt fågel Fenix reste vi oss ur den aska som vårat tidigare usla punkband var. 2009 har varit allt för Kaffekatt, vi har spelat in och uppträtt, mest i Stockholm men även i Uppsala och Göteborg, berättar sångaren Ludde.

Roligaste/konstigaste anekdoten från året som gått.
- När vi spelade i Göteborg på Underjorden, detta fantastiska ställe, var morgonen efter förvirrande. Jag vaknade upp på samma scen vi kvällen innan uppträtt på. Alla mina saker låg utspridda över hela scenen och till höger om mina fötter låg en pöl kräks. Det var en väldig "var är jag?"-känsla som spred sig i kroppen. Jag antar att jag blev för full.

Vad händer 2010?
- Spela in nya låtar först och främst! Förhoppningsvis släppa dom på en split 7'', det är en dröm jag när. Det har varit roligt att se andra städer och nya människor så vi ska väl försöka tjata lite extra på arrangörerna. Annars ska vi väl försöka spela in lite mer filmer där vi blir fulla, och sen släppa på youtube.

Till sist: Årets musikupplevelse - vad var det?
Strindbergs och Sista sekunden förgyllde den fantastiska sommaren. Beat Butchers klassträff inledde dödens höst, i dur ska tilläggas, hjälpte tyvärr inte ska också tilläggas. Fan va hösten suger.

Inga kommentarer: