måndag 15 december 2008

Happy birthday

Turist i tillvaron/Södra Promenaden firar i dag 2 årsjubileum. När jag sparkade igång den här bloggen för två år sedan trodde jag att den skulle existera i max ett halvår.
Men det blev ett gift. Och för drygt ett år sedan försökte jag sluta.
Det gick inte. Jag är just nu ganska glad för det. Tack vare bloggen har jag återigen knutit kontakt med en mängd gamla stötar från förr, men också träffat nya coola människor.

För att fira detta slänger jag ut två klassiska utgåvor. Dels den förträffliga Wax-kassetten "Punk och kärlek" från 1983. Ett finfint Gävleband där några av medlemmarna senare skulle bilda klassiska Los Bohemos. Men också en titellös samlingsplatta från Danderyd/Lidingö 1984, med grymma band som Öronstörning och Kylskåpsmanglarna. Är det förresten någon som vet om det finns något mer material tillgängligt med de båda klassiska Ny Våg-namnen?

Wax "Punk och kärlek"
1, Mode 2, Pölsa är gott 3, Punken är inte död 4, Imsen 5, Anti-disco 6, Viskningar och rop 7, Fint och fult 8, Föroreningar 9, Knulla det är skönt 10, Snutar 11, Alla hatar mig 12, Utseende

VA 1984
1, Kylskåpsmanglarna - Lovar och svär 2, Impedance - Poff 3, Targets - Wakening up from the dream 4, Disillution - Totalitär 5, Öronstörning - Jag är den enda människan kvar 6, Kylskåpsmanglarna - Tror dom jag vill 7, Öronstörning - Jag har lärt mig 8, Impedance - Hth laiceps 9, Disillution - Heligt krig 10, Kylskåpsmanglarna - Vill du se bomberna 11, Impedance - Inpedance 12, Targets - The same direction

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skulle du kunna ladda upp "Punk och kärlek" på nytt? Hittar den inte någonstans.

Anonym sa...

Eller nu hittade jag den visst ändå! Fast verkar inte finnas på webben.