onsdag 31 december 2008

2008 enligt Bengtsson

Suicide Syndicate-Bengtsson tycker 2008 var ett värdelöst år, men listar lite ändå några grymma spelningar han bevittnat.

1. Texas Terri med Suicide Syndicate i Berlin.
Terri brukar inte göra gästspel men gjorde ett undantag. Jag kan säga att vi blåste färgen av väggarna när vi brände av "New Rose" tillsammans.

2. Texas Terri Bomb, Trash Can Club i Malmö.
Punkdrottning som med sitt band visade vart skåpet ska stå, och en publik som visade vilka som är av rätta virket och inte satt och runkade framför skivsamlingen en onsdagkväll, istället för att gå och se riktig rock'n'roll på riktigt.

3. CDCP på Bodoni i Malmö.
Riktig jävla våldspunk med blod och allt. Mysigt.

4. The Casualties på Loppen i Köpenhamn.
Rått rens från New York. Gick inte dit med några förväntningar men tyckte det var bra som fan. Precis vad jag behövde just då.

5. Motorhead på Vega i Köpenhamn.
Inte det bästa Motorhead gig jag sett men lägsta nivån är hög på Lemmy. Kan inte sluta att störa mig på den svenske trummisen. Jisses!

Inga plattor med på listan men det beror nog på att jag inte skaffat Stajnas Lobos nya än! Jag hoppas på lite sköna skivsläpp 2009 i stället.

Inga kommentarer: