torsdag 11 december 2008

Warvictims inget skämt










36 timmar efter att Sylen och Jocke avslöjade bluffen är det en fråga som har återkommit till dem i 75 procent av mejlen - var Warvictims europaturné en del av bluffen? Exempelvis skrev Subben i Tinner den här kommentaren till posten "Hej - det är vi som är Challe och Fisen". "Hur var det med turnén i somras då? Var det aldrig tänkt att åka? Toda, tysken som bokat turnén, träffade vi på Köpi i somras och han hade tydligen jobbat på rätt bra."


Sylen svarar så här:
- Jag vet inte hur många gånger vi måste förklara och försvara detta. Tanken var att Skitliv! #10 skulle komma ut i somras och efter det så skulle vi ju inte vara något "hemligt" band mer. Vi var hur jävla peppade som helst på den här turnén. Jag satt och brände ut låtlistor på cd-r skivor som jag skickade till alla inblandade.

- Och så typ tre veckor innan vi ska åka ner med tåget till Göteborg för att repa veckan innan turnén så får jag ett mejl från "Challe" där han skriver att han inte kan/vill åka med. Vi blev lika tagen på sängen som alla andra! Jag och Per blev först hur jävla förbannade som helst, dels för det du tar upp, gentemot alla som styrt upp alla spelningar. Det var inte bara Toda som vi svek, utan Jakob, Stiv, Mirek, Casandra med fler.

- Det första jag och Per surrade om var att jag skulle sjunga istället, men jag var inte alls peppad på den idén. Då ringde vi och frågade Skell (Dödsdömd) för att se om inte han kunde följa med och skråla. Han fick tyvärr inte ledigt från jobbet så det sket sig. Vi bad Ced kolla om inte Simon (Anger Burning) kunde följa med som basist och så fick jag rätta mig med att sjunga. Bara så att vi skulle kunna ta oss ut. Simon kunde/ville inte haka på. Här började jag tappa energi och kände mig rätt besegrad.

- Det var bara en jävla massa motgångar hela jävla tiden. Mitt upp i allt detta strul så går min morfar bort. Då dog allt för mig. Jag började fundera på att skita i allt just då. Zine, band, bolag. Per ringde och sa att han fått tag på Sonny (Massmord) och att han följde med om vi ville. Då hade det redan gått för långt, några av arrangörerna hade ställt in (efter att vi mejlat och försökt förklara). Jag kände ingen som helst ork och så började jag ifrågasätta om det skulle bli så bra, sen så kvarstod ju faktum att det faktiskt är Challe som lagt sången på samtliga skivor. Det kändes inte rätt helt enkelt. Så vi sket i det. Jag har haft mejlkontakt med samtliga som hjälpte oss att sätta upp denna turné, dom förstod Challes situation och beklagade, mer än så kunde dom ju inte göra. Vad jag vet så var det "no hard feelings".

- Jag vet ju vilket jävla jobb och slit det är att bara sätt upp en spelning och jag skulle Aldrig försätta nån i en sån här sits bara för att jag tyckte att det va roligt! Jag/vi hoppas på att ta oss ut till sommaren och Toda, Stiv med fler har lovat att hjälpa till. Vi får se vad som händer.

4 kommentarer:

Anonym sa...

undanflykter

Anonym sa...

jo eller hur...

Anonym sa...

till anonym:

din förbannade jävla idiot!
önskar jag visste du var så jag kunde sticka kniven i dig din patetiska jävla nolla! uppenbarligen ar du aldrig mått dåligt i hela ditt perfekta liv.. sen är du så ryggradlös sdu inte ens kan skriva under med din egna signatur. svagt! hoppas jag aldrig träffar på dig... /Jocke A.

Anonym sa...

patetiskt!!