söndag 14 december 2008

2008 enligt DMC-Anders

Anders är ena hjärnan bakom etiketten Den magiska cirkeln, som gav ut en finfin samlingssjua för inte så länge sedan. Så här ser han på året som gott.

"2008 vad kan man säga. Massor av nya band som dykt upp, och som fyllt de musikaliska hål som jag så länge velat se tilltäppta. Måste erkänna att jag lesnat helt på den så kallade ”neocrusten” där det dyker upp miljoner Skitsystem och Tragedy kloner. Mitt hjärta klappar då mer för band som finner sina egna vägar eller som stjäl ifrån band som ligger lite längre bak i tiden hehe. 2008 var också året då vi (Daniel och Anders) började vårt arbete med DMC rec. På riktigt.

Årets orkester/grupp 2008 blir svårt . De band som direkt dyker upp på topplistan är Fy Fan, Young Fit Males, Hanna Hirsch, Thurneman och Instängd. Som ensam vinnare måste jag nog ändå sätta Fy Fan. Vilken energi, vilken scen närvaro och vilka låtar! Superlativen haglar med all rätta över detta superba band.

2008 var också året då jag återigen började botanisera i min skivsamling, och hittade nya favoriter efter att den har fått stå orörd i något år. Stupids – Retard picnic lp, Huvudtvätt/Kurt i Kuvös lp, Josef K – the only fun in town lp, Bannlyst – la dem ikke lure deg ep och June Brides – There are eight million stories lp.
Nostalgifascist javisst!"

Inga kommentarer: