söndag 7 februari 2010

TV Eye imponerar på debuten

TV Eye
Nice people (Hoax) cd

TV Eye
sparkade igång bandet redan 1998. Och visst har det tisslats och tasslats om bandet men de har känts som en väl bevarad hemlighet. Jag fick för ett par år sedan ett gäng TV Eye-mp3or av en kompis och blev då förtjust i det här supercoola gänget (som bland annat består av Packe och Glada från Raped Teenagers). Efter tolv år fullängsdebuterar de med "Nice people". Det är snabba bud när gamla punkare låter adrenalinet rusa. 31 låtar avfyras på 34 minuter. Det låter bra. Mycket bra. TV Eyes korta utbrott av kbd-poppunk för tankarna till en helt annan tid och band som Dickies, Buzzcocks, Weirdos, Freeze, Undertones, Ramones etctetra. "Nice people" har ett fräscht sound och jag gillar den glimt i ögat som levereras i texterna. Missa inte!

Favoritspår: A-B-B-A, Yoko Ono, Ugly, Professional punk, Stupidos, Bored,

PS: Jag fick dubbla exemplar av den här skivan. Vill du ha ena exet? Lämna en kommentar. Jag drar en vinnare i slutet av veckan.

11 kommentarer:

JohanMalm sa...

Ge mig! Jag har en överraskning till dig. Om du inte redan sett den?

Alex sa...

Tar gärna skivan efter den där recensionen :)

Orb sa...

Bra recension på ett guldband! Jag tar gärna plattan om det är så, kommer ju inte ha råd att köpa den på ett bra tag så.

//Orb.

Paco sa...

31 låtar på 34 låtar, det är inte illa det :)

Peter G sa...

Jag lämnar också en kommentar....:D

Skinny sa...

Ge mej plattan grabben, och fort ska det gå!

Mikael Sörling sa...

Paco: Hahaha, då går det undan. Tack för påpekandet.

John sa...

Skulle inte ha nått emot den skivan.

Snuffe sa...

Era lokala skivdealare har skivan i sin butik väldigt snart! Vi har den med redan nu....

http://www.youtube.com/watch?v=t3IWeXrkh9U

Heptown Records sa...

Hederlig gammal 77 punk!!

MVH
Svegis

Mikael Sörling sa...

Jag ha dragit en vinnare: JohanMalm. Skivan kommer på posten.