lördag 20 februari 2010

Hur har jag kunnat missa The Restarts?

The Restarts
Outsider (Dirty faces) cd

Det här är ju helt vrickat. Hackneys The Restarts har DIY-missionerat sedan 1995 och släppt en handfull skivor under de här tolv åren. Ändå är det först nu jag hör dom. Hur är det möjligt? Hur kan man fullständigt missa ett sådant här suveränt punkband från London. Snälla berätta för mig. "Outsider" kom i fjol och jag har lyssnat otroligt mycket på den. Och när jag har gjort har det känts som om Subhumans, Operation Ivy, Discharge och Conflict varit närvarande. Det är en suverän mix av 82-punk, ska och aggro.
När jag nu uppdaterar mig om The Restarts ser jag att de precis släppt en splitplatta med MDC och att de senare i år ska turnera tillsammans - och det verkar sannerligen vara det perfekta paret.

Favoritspår: Intelligent design, Wake up, Enemy's enemy, Outsider

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, de va lite konstigt att du har missat Restarts. Har ju spelat här i Sverige också...

Lukin sa...

Ajajaj vilken miss, och som ovanstående skribent skrev så har du ju till och med lirat här i landet, bland annat på Punk Illegal. Men man kan ju inte ha koll på all musik, och det är väl bara skönt att upptäcka nya band som är bra, även om de egentligen är gamla? :)

Paco sa...

Sjukt bra!

Slobodan Burgher sa...

Grymt omslag. Nej, inte punkarn, som ar ful som fan, utan gatan i Hackney. Bodde exakt dar han star.

daniel sa...

Visst är dom bra! Ett problem jag har är att jag inte har hittat en svensk sida/butik som har deras musik sedan jag hittade bandet 07...