tisdag 16 december 2008

2008 enligt HepCat/HepTown-Malin

Malin Sjöberg bloggar, fotar och jobbar på coola Lundaetiketten/klubben Hep Town/HepCat/Saint 21. Det här tyckte hon var bäst i år.

1. Flogging Molly på Mejeriet i Lund.
Vilket röj, det var länge sedan jag svettades så mycket på en spelning. Backstage fick jag fotografera så mycket jag ville. Rara pågar och tös.

2. Boken "New Brunswick, New Jersey, Goodbye" av Ronen Kauffman.
En memoar om att växa upp bland källarspelningar, hardcoreband och punkideal. Läs!

3. J.Tex and the Volunteers.
Jag har hört dem på skiva, live, unplugged, som duo, som trio och det är alltid riktigt bra. Jag begriper inte hur de bär sig åt. Talang kallas det visst.

4. H2O släppte "Nothing To Prove" efter sex års tystnad.
Singeln "What Happened" är rena charmoffensiven med Matt Skiba och Lou Koller (från Alkaline Trio respektive Sick Of It All) som gästvokalister. Som den törstige mannen sa om sin iskalla Carlsberg, worth waiting for.

5. Mindless Self Indulgence.
Industri, punk, hip hop och metal i en ohelig harmoni. Ett guldkorn från New Yorks undergroundscen.

1 kommentar:

Rob sa...

Vår babe detta!