torsdag 1 januari 2009

Vassego - Syfilis

Helen Slättengren kom från punkmetroploen Nässjö och under namnet Syfilis gav hon ut feta fanzines och kassetter under 80-talets mitt. Första samlingen var en riktig godsak med namn som Doktor Anti-Skval, Raped Teenagers och MIssbrukarna. Men jag gillar fortfarande anarkopunkarna Carisma Kaos (som senare blev Piket Pajaserna) hårda pamfletter.

Syfilis 001
1, Doktor Anti-Skval - Skvaller 2, Doktor Anti-Skval - Etablissemangets skydd 3, Doktor Anti-Skval - Kålrotsdockan 4, Doktor Anti-Skval - Grottmannens uppror 5, Doktor Anti-Skval - Tredje världens revolt 6, Total Egon - Direktörens visa 7, Total Egon - Stridspittens liv 8, Total Egon - Ungdomen av i dag 9, Total Egon - Den sista dagen 10, Total Egon - Ubåt i mitt badkar 11, Konstant Banalt - Barn av Hitler 12, Konstant Banalt - Den fräscha avgasen 13, Konstant Banalt - Rocka Billy 14, Konstant Banalt - Usa 15, Konstant Banalt - Uran 238 16, Konstant Banalt - Mitt val 17, Missbrukarna - Äcklet 18, Missbrukarna - Brinnande kors 19, Missbrukarna - Var är all sex 20, Carism Kaos - Paragraf 21, Carisma Kaos - Motstånd 22, Carisma Kaos - Auktoritär 23, Pejnäs Ork - Pälsvisan 24, Pejnäs Ork - Politisk tortyr 25, Pejnäs Ork - Ge fan i mig 26, Pejnäs Ork - Kommunlåten, Eksjö 27, Pejnäs Ork - Va fan ska man göra 28, Raped Teenagers - Pusrad 29, Raped Teenagers - Granqvist 30, Raped Teenagers - Konstig värld 31, Raped Teenagers - Tankar 32, Raped Teenagers - Funktioner 33, Raped Teenagers - SOS 34, Raped Teenagers - Jag vill inte 35, Raped Teenagers - Lumpen

Inga kommentarer: