tisdag 20 oktober 2009

Svinstian #20


















Från Close-Up Magazine #24 (augusti 2007)


Noterat:

* Jag lyssnar inte varje dag på Hellshit längre, men när jag gör det dyrkar jag Ted, typ;-)

* Hmm, No Excuse skulle jag vilja höra igen.

* Malmös Feeder fick högsta betyg. En superfet inspelning med industriellt mangel enligt recensionen. Vad hände med er sedan?

* Oj oj oj, Estonia - med låtar som "Trampa vatten", "Bogvisiret" och "Skepp o'hoj"...

Recenserat:

Svintask, Discrown, Deelweed, Samhällets Virus, Estonia, No Excuse, Hellshit, White Trash, Feeder, Pre-Dead, Plan 9, Avoided, Humpty, Daydream, All systems go, Mindblaster

8 kommentarer:

Daniel Josefsson sa...

Aah, No Excuse. Västgöta-hc när den är som bäst. Minnen, minnen.

Anonym sa...

Du är för gullig, Sir Ling.
Kram & Puss!

El Tedro

Anonym sa...

Deelweed från Falun.

Två av medlemmarna där gick vidare till Scumbags och sedan Inglorious Bastards.

Båda rätt kompetenta och med på någon av Brewed In Sweden-plattorna om jag inte missminner mig.

Masken sa...

Du har fått dom sista 2 Hellshitdemosarna va? "Krossa" och "Terroristtrend"... Hör av dig annars, det var det sista vi skapade innan vi somnade, vilade, eller vad vi nu gör...

Anonym sa...

Upp med Estoniatapen!

Mikael Sörling sa...

El tedro: Gillar dig med.

Anonym 1: Tack för infon, gillar sådana kommentarer som tusan.

Masken: Tack, men jag tror jag har dom kvar.

Anonym 2: Jag sålde den på Tradera i våras, tyvärr.

Johan Malm sa...

Estonia. Dom glömmer man inte. Såg dom live i linköping på parkeringen utanför skylten. Dom hade snorklar och cyklop. Sen hade dom skrivit upp alla låttitlar stor på ett papper så man inte skulle missa vad det var för nått de sjöng om. Berättade om dom för en polare så sent som idag. Skapligt sammanträffande.

Johnny sa...

Denna recension/sågning av Deelweed minns man ju :-) Vi var nog bara drygt 16 bast då och lade ned ett år efter den demon.

Inte för att du kanske lär gilla det mer nu, men nu finns lite gammalt med Deelweed på nätet...hehe Ha de!

https://soundcloud.com/rjohnny/intro-slamdance-fila-bashers