torsdag 22 oktober 2009

Fanzinet Skrik Ut


Skrik Ut var ett trevligt fanzine från Gävle. Redaktör Patrik Söderberg (känd från Dross) jobbade hårt och hann med tre nummer på ett år (om det kom fler känner jag inte till). Jag har haft riktigt roliga stunder nr jag bläddrat igenom de här blaskorna och även om intervjuerna och recensionerna oftast fångat mig, så har jag haft lika stort nöje av att läsa alla gamla annonser från olika punkbolag som Really Fast, Skvaller, Eugen, CBR och Slam Records.

Skrik Ut #1 (1985, #2 (1985), #3 (1986)
Chaos, DNA, Kurt i Kuvös, Mob 47, DTAL, The Fast Ones, Injektion, S.O.D., Vomit, Svart Parad, Fear of war, Raped Teenagers, Akutt Innleggelse, Dr Anti-Skval, Rövsvett, Force Majeure, Los Bohemos, Slam, Pöbel Möbel och en massa recensioner.





1 kommentar:

Slobodan Burgher sa...

Fett! Fear of War intervju!!!