tisdag 20 oktober 2009

Disrupt+Madness+Chumbawamba=Star Fucking Hipsters, typ

Star Fucking Hipsters
Never rest in peace (Alternative Tentacles) cd

Det är alltid coolt att vara öppen. Jag har aldrig bara gillat punk. Det hade blivit för torftigt om jag inte fyllt på med country, death metal, indiepop, goth eller visor. Jag misstänker att det är lite så storbandet Star Fucking Hipsters också fungerar. Man gillar både Chumbawamba-pop och crust, metal och Madness-ska,. Gott så. Men när alla dessa olika intryck ska få plats i en samma låt flera gånger om, blir det mest förvirat att lyssna. Ena stunden manglar jänkarna så pass snabbt och hårt att jag börjar tänka på Disrupt, i nästa stund trallar jag med i något som Madness kunde ha skrivit under ”Our house”-eran, för att sedan headbanga till ett coolt gitarrsolo. Jag gillar Star Fucking Hipsters i typ en låt i taget, men jag fixar inte hela ”Never rest in peace” på en gång med alla dess genrebyten. Alltså - gärna open minded, men blanda inte allt på en och samma gång.

Favoritgenre: Crust och Chumbawambapop

Inga kommentarer: