tisdag 6 oktober 2009

Svinstian #18


















Från Close-Up Magazine #22 (april 1997)

Noterat:

* Jag sågar Elvis duktigt, kallar honom "överskattad narkomansierad gris". Några år senare, i en bil hem från Hultsfredsfestivalen typ 2004, slår det mig att Elvis faktiskt är riktigt vass. Den uppfattningen gäller än...

* Men Purgative Klyster-tejpen "Elvis - King of grind" är en av de fem coolaste jag någonsin hört. Jag har de fortfarande kvar. Voff voff.

* Hellshit och Pöbeln gillar jag än i dag - men Riskavfall minns jag inte.

* Inte heller Tarmvingarna - tack och lov!

* Ingressen är nog den bästa jag skrivit och jag lyssnar fortfarande på musik utifrån det förhållningssättet.

Recenserat:

Tarmvingarna, Böld, Riskavfall, Pöbeln, Untied, Purgative Klyster, Hellshit, Pounding

2 kommentarer:

Unknown sa...

Elvis var som bäst på 70-talet.

Låtar som US Mail, CC Rider, Guitar Man, Little less conversation, In the ghetto, Kentucky rain & Burning love.

Märkligt med myten att han skulle ha varit så FET! Men visst, precis mot slutet var han rätt uppsvullen.
Men det skiter väl jag i!

Och grabben hade visserligen fula kläder som satt rätt illa. Fast jag tycker kläderna e rätt balla.
Brukar heller inte ha för vana att klaga på en snubbe som skiter i allt och drar på sig galen utstyrsel och färgar håret eftersom jag har varit sådan själv i så många år under livet.

Pelle Sten sa...

Fudge Tunnel-tröja och Cuba Cola – kan det bli bättre?