måndag 12 oktober 2009

Mangel i Close-Up Magazine #2

Jag har fortsatt bläddrandet och hittat en del texter jag gjort som jag tror det kan finnas ett intresse för.

Våren 1997 ringde jag och störde Skitsystem/At The Gates-Tomas Lindberg mitt under mötet mellan Juventus och Parma. Jag fick återkomma lite senare och Tompa kunde lägga ut texten om såväl Skitsystem som At The Gates. (från Close-Up Magazine #21, 1997)



"Jag satt hemma hos någon snubbe jag träffat på en efterfest någonstans och det enda jag kommer i håg är en låga på ett gasolkök". Cliff Lundberg i Driller Killer berättar om hur det gick till när han brände in ett uppochnervänt-kors i pannan. Han säger också: "Det var juletider och jag blir lite nipprig i huvudet då." (från Close-Up Magazine #22, 1997)



Wolfpack-Jonsson skickar några syrliga passningar till MRR och Driller Killer. Dessutom är det här artikeln som retade upp några massgravar... (från Close-Up Magazine #23, 1997)

5 kommentarer:

Slobodan Burgher sa...

Jag kan nog saga att den DK intervjun ar bland det enda fran Closeup som du har postat hittlis som jag kan minns att jag har last. Cliff har helt ratt DK plattan uppfattades att vara for mycket metal nar den kom ut, jag och mina kompisar asgarvadde ju och jamforde med Europe typ. Idag tycker jag (tidiga) DK ar uppe 'dar' med sena Cimex...

Kul att lasa den dar Jonsson/Wolfpack intervjun, min syn pa Wolfpack idag ar ungefar samma som syn jag hade pa Driller Killer 15 ar sen...ha ha ha

Pålle sa...

Kul att läsa dom igen.

Anonym sa...

Tycker det är dags att samla dessa intervjuer i en pocket.
Det var ju mest black metal i den pocket Close Up gav ut.

Mikael Sörling sa...

Bra idé;-)

Pekka sa...

En samlad svinstia eller liknande.
Undrar om Close Up är svårövertalade.:)