torsdag 26 november 2015

Jonna "Det var två dagar med mycket punkkärlek"

Jag kommer under en tid framöver att låta några scenprofiler berätta om hur deras år varit ur ett musikaliskt perspektiv. Johanna Jonna Hector, Tyrolenpunken, hur tycker du punkåret 2015 var?
- Det var ett bra år. Jag har sett mycket, men kan tyvärr inte åka på allt.

Vilka skivor var bäst?
- Omöjligt att säga vilken skiva som var bäst, det kom så många.

Vilket gig var bäst?
- När det gäller bästa gig så måste jag vara självisk, jag var med och fixade Tyrolenpunken. Jag och min man hade grymt kul och var nöjda. Alla 25 banden (Vänsternäven, Headons, Topper, Comminor med mera) var asbäst. Fantastisk publik som var glada och kramgoa, det var två dagar med mycket punkkärlek. Extra kul att se en del barn dansa på scenen med banden. Jag önskar att fler gigställen var barnvänliga. Dalapunken med Exploited och Comminor var också jättebra.

Vad var sämst?
- Ljudet på Lastkaj 14 i Örebro, hörde inte något av texten alls och då är det inte kul.

Vad ser du fram emot 2016?
- Jag ser fram emot PSK, de bokar jämt bra band. Sen har Liseberg tagit in lite punkband så jag hoppas de fortsätter med det.

Inga kommentarer: