måndag 16 november 2015

Johan "Malmö levererade bäst - kanske blandar ihop det med guldfirande"

Jag kommer under en tid framöver att låta några scenprofiler berätta om hur deras år varit ur ett musikaliskt perspektiv.
Pekingsupportern (SM-GULD, SM-GULD, SM-GULD)  Johan Ydregård, från Nya Given, hur tycker du punkåret 2015 var?






- Punkåret får man summera till väl, mycket spelningar att bläddra bland vilket är roligt. Missade tyvärr Tyrolen som alla talar väl om och förhoppningsvis blir ett återkommande evenemang. Annars har resorna varit många och 2015 kan jag uppleva att Malmö levererat bäst! (Kanske blandar ihop det med guldfirande också).

Vilka skivor var bäst? 
- På skivfronten har jag kanske varit lite lat eller slö, men det finns absolut några som bör nämnas. Lost Warning har släppt nytt som låter jäkla bra. De har hunnit med att göra en split med Avgå! också, den levererar bra punk! Chaos in Sweden #2 för att nämna en samlingsplatta. Lastkaj 14 levererar på kategorin välproducerad trall. Urban Savage ska nämnas också!

Vilka gig var roligast?
- Gigen har varit många & bra! Jag känner att jag inte kan rangordna så de kommer oordning. Rixe & Urban Savage på BSC, Malmö. Red Alert på Malmö Oi!. Projekt 9 på Klubb Antisocial, Stockholm. Toy Dolls på PSK, Stockholm. Dessa kan jag rada utan närmare eftertanke, annars har det varit en del schyssta gig i Linköping, bland annat Attentat. Och även här på hemmaplan har det hänt mycket roligt.

Vad var sämst?
Sämst? Hmm... förutom stående bekymmer som nitiska dörrplitar och hutlösa ölpriser vet jag inte vad som bör nämnas. Löjliga nätdebatter kanske.

Vad ser du fram emot 2016?
- 2016 lär bjuda på massor. Jag kan avslöja att för Club Peking är det saker inbokade till och med juni. Mycket häftiga grejer på gång. I Stockholm hoppas jag på att man passar på att boka Slapshot när man bokat Stars and Stripes (än så länge ett osläppt "US" band till förfesten till Psk, håller tummarna). Hoppas på mer punk på svenska också!

Inga kommentarer: