lördag 14 november 2015

Dadde "Astas gig på punkbåten var magiskt"

Jag kommer under en tid framöver att låta några scenprofiler berätta om hur deras år varit ur ett musikaliskt perspektiv. Först ut är Dadde Stark, bland mycket annat den där nya trummisen i Asta Kask;-)

Hur tycker du punkåret 2015 var?
- Det har varit ett tufft år på ett personligt plan och därav har jag haft sämre koll än vanligt på vad som händer i svängen. Men har ändå noterat att det händer jävligt mycket - och det är så det ska vara.

Vilka skivor var bäst?
- De som jag kommer på rakt upp och ner var Killing Joke - Pylone, Millencolin - True Brew, Den Sista Resan, Rotten Mind - I'm alone even with you och Knivderby - Helvetesön.

Vilket gig var roligast?
- Punkbåten, hela upplevelsen. Astas gig där var magiskt. Strebers på Gruvpunken. Hellfest (såg äntligen Killing Joke!) och Maryland deathfest, Kroatien och Ryssland med Wolfbrigade sticker också ut för mig personligen som starka minnen i och med att det blev mina sista spelningar med bandet.

Vad var sämst?
- Vart ska jag börja?  Som sagt - ett riktigt skitår.

Vad ser du fram emot 2016?
- Jag hoppas det blir bättre på alla plan. Jag hoppas må bättre och i och med det hoppas jag att jag orkar engagera mig både musikaliskt och i att konsumera punk på ett annat sätt än i år.

Inga kommentarer: