måndag 23 november 2015

Anna "Det var så kul att gå in i studion igen"

Jag kommer under en tid framöver att låta några scenprofiler berätta om hur deras år varit ur ett musikaliskt perspektiv. Anna Sjöstrand, från Körsbärsfettera, hur tyckte du punkåret 2015 var?
- Det var för mig ett bra år. Vi har spelat in vår nya skiva. Var så kul att äntligen få gå in i studion igen. Att vi hunnit med detta trots att två av oss återigen blivit morsor känns mycket bra. Denna skiva ska släppas inom kort och kommer heta "Inuti finns utopi".

Vilka skivor var bäst?
- Jag tycker att Mad Minutes skiva "Another direction" hamnar högt upp på bra skivor som släppts under 2015. I och med att jag nyligen blev trebarns morsa har jag inte hunnit lyssna på så mycket musik jag önskar, men ett annat för mig nytt kort inom punken som jag tycker är riktigt bra är Psykbryt från Stockholm. Vi spelade ihop på Slugpit i Skövde i februari och ska nu spela ihop i Stockholm på julpunken i december. Sen har jag alltid lyssnat mycket på Asta kask och de gör jag hela tiden. De är mina stora idoler!

Vilket gig var roligast?
- Roligaste giget får bli det på Slugpit i februari för så mycket mer har vi inte hunnit med i och med barnafödandet.

Vad var sämst?
- Sämsta med året som varit är alla kalla vindar som blåser över vår värld. Terror, krig, orättvisor och rasism är vardagsmat.

Vad ser du fram emot 2016?  
- 2016 hoppas jag att vi alla kan stå upp emot orättvisorna i landet och i världen. Vi vill ut och gigga och en del är på gång. Vår skiva kommer släppas inom de närmsta veckorna så vi hoppas på att få ut den och att folk uppskattar den. Sen vill vi alla i bandet ha så kul det bara går! Vi älskar att få ses och repa och det är i slutändan det viktigaste!

Inga kommentarer: