torsdag 26 november 2015

Erik "Jag har köpt för lite skivor - det var sämst"

Jag kommer under en tid framöver att låta några scenprofiler berätta om hur deras år varit ur ett musikaliskt perspektiv. Erik Tesell, från Projekt 9, hur tycker du punkåret 2015 var?
- Det har varit ett bra år i mitt tycke! Jag har hunnit med både en hel del festivaler och gig.

Vilka skivor var bäst?
- Hmm svår fråga. Har om jag får erkänna har jag varit rätt kass på att köpa skivor i år. Men om jag får nämna några: Rixe - Coups Et Blessures, Lost Warning, The Upsets - Giving Up Is Not An Option, Lions Law - Open Your Eyes och Chaos In Sweden Vol 2.

Vilket gig var bäst?
- Jag måste nog säga att Komintern Sect både i Barcelona och i München var helt magiskt. Rixe och Urban Savage i Malmö var fint som fan och i vanlig ordning har tjejerna som styr Klubb Antisocial fixat en hel del jävligt trevliga kvällar! Jag hann även med PSK, Beach Beer and Chaos och Pogorausche i år och alltihop var ju kul och fyllt med rusdrycker!

Vad var sämst?
- Sämst är att jag köpt för lite skivor och inte kunnat närvara på allt jag vela. Annars tror jag inte det varit sämre än andra år, som ska fyllas med negativa grejer som som de vanliga internettjaffsen och allmän idioti. Men skit i det. Jag är ändå snyggare och bättre än alla andra!

Vad ser du fram emot 2016?
- Nästa år ser jag som vanligt fram emot PSK både festivalen och förfesten! Jag hoppas även på att kunna besöka diverse festivaler och spelningar runt om i Europa. Jag ser även fram emot att eventuella skivsläpp med Projekt 9 och hoppas på att vi kan komma ut och spela lite mer gigs.

Inga kommentarer: