torsdag 27 november 2008

Arga, egna och engagerade - Abnorm

V/A Who's gonna save the world (Reset not equal zero) cdr

Abnorm-Blom skickade mig den här tre bands-splitten för ett tag sedan. Jag kan inte påstå att den gått varm varje dag, men när jag väl spelat "Who's gonna save the world" har jag gillat det jag hört. Framför allt Bloms eget Abnorm som är ett ruskigt bra råpunkband med klara 80-tals vibbar. Det är argt och eget och engagerat. 11 låtar bjuds man på med Missbrukarnas "Datorstat" som en smaskig avrundning. Kamraterna i nerlagda (snyft) Rajoitus inleder samlingen med fem finnhits inspelade i replokalen 2006. Som vanligt när det gäller Borås-ligan är manglet av yppersta klass, även om ljudet kanske inte är av samma kvalitet. Indonesiska Zudas Krust klämmer sig in mellan de två svenska bidragen. Crusties på såväl Jakarta som i Västergötland kommer svinga sina Kir-bägare till Zudas Krust rens. De sju låtarna hetsar inte riktigt upp mig, men jag tycker att bandet är rätt så okej.

Favoritlåtar: Poliisi siat (Rajoitus), Everyday is hell (Zudas Krust), I Guds namn (Abnorm), Världen är full av hat (Abnorm)

Plattan kan laddas ned gratis här.

1 kommentar:

Anonym sa...

Abnorm lirar med en massa andra band (bl.a. Massgrav) på Ungdomens Hus i Uppsala på lördag (Nov. 29) och på Underjorden i Göteborg den 12:e December med Anger Burning + 1 till band. Kom och röj skiten ur er!