söndag 9 november 2008

The Hellacopters är värt hela pengen

Denimzine #19
Magazine

När jag plockade upp nya numret av DZ i pressbyrån var jag på vippen att ställa tillbaka den i hyllan. Försäljningsargumentet om 28 (!!!) sidor The Hellacopters bet inte på mig. Men eftersom jag ville läsa recensionsblocket och TINC-Inges krönika om Morissey plockade jag fram en femtiolapp ur fickan och betalade. Några timmar senare visade det sig att det var The Hellacopters-specialen som var den stora behållningen. Bra snack och många röster som fick komma till tals. Välformulerat och snyggt utgjort. Där ser man. Annars kändes #19 som ett mellannummer med ovanligt många halvtrista inslag. Dock - artiklar om Dirtbombs och Baby Shakes kan man inte få för många. Och recensioner där Amebix kopplas samman med Ingmar Bergman tillhör ju inte direkt vanligheterna - men är vansinnigt lustiga att läsa. Prettopunk fort the masses,typ...

2 kommentarer:

Anonym sa...

"TINC-Inges krönika om Morissey"

Hoppas den bestod av häcklande av smiths och Morissey lyssnare. Mer överskattade dynga får man leta efter, gäller både lyssnarna och musiken.

Anonym sa...

Oi! Du behöver inte nämna vilka skivor/zines etc du ej fått gratis, du kommer ju att få dem snart ändå, eller hur? (det smarta draget är härmed avslöjat...)Men visst är du hungrigare nu än när du var "tvungen" att rec'a massa skit på CU? Själv älskar jag endast The Baboon Show nu...och dig! Puss från Inge