söndag 16 november 2008

Punktips från bloggkollegor

Slobodan Burgher är helt lyrisk. Och öser beröm över kanadensiska (?) No Solutions kassett "Demo 2008". En inspelning som består av inte mindre än 21 stycken covers. Och det är inga dåliga band som No Solution valt att tolka: Absurd, Eu:s Arse, Olho Seco, Terveet Kädet, Moderat Likvidation, Kaaos, Discharge, Dr. Know, Chaos UK och Ernst and The Edsholm Rebels för att nämna några. Jag har laddat hem tejpen men inte hunnit lyssna än. Den finns hos Herr Burger.

Punk och oi-Paco har lagt ut Malmöbandet Skunks Uniteds två demos, "Backfire" (2004) och "Politricks and suckers" (2006). "Det de saknade i teknik och finess tog de igen med ilska och frenesi" skriver Paco. Verkar kanon, jag ska lyssna så fort jag kan.

1984 släppte Anti-Avans sin första och enda sjua, "Med Sverige i tiden". Jag tyckte aldrig de lämnade några speciella avtryck efter sig. Men nu har jag lyssnat på den igen eftersom Killed By Death postat plattan. Inte helt oäven svensk punk.

Till sist: Liket Lever live på Sprängkullen den 18 maj 1979. Kolla här.

1 kommentar:

Anonym sa...

No solution fanns det ett band från HGB som hette...