söndag 21 mars 2010

Svinstian #27



Från Close-Up Magazine #31 (december 1998)

Noterat:

* Jag har fortfarande kvar Thåström-kassetten. Än en gång - tack Henrik Lyngåker!

* Jag gissar att jag aldrig var nummer 1 på Scarecrows pepp-lista. Jag skrev: "Go to hell är ingen spottloska, det är en inställsam tunga som letar skor". Konstigt att jag inte fick den där skon i arslet...

* Annars var det några högkvalitativa inspelningar som granskades: Bombfors, Hellshit (med världes bästa titel - "The shape of shit to cum"), Murwadaze och Wildcat Strike.

* Och så klart bländande Shape Of Sense från Skellefteå. Vad hände med dom? Någon som vet?

Recenserat:

Wildcat Strike, ETA, Scarecrows, Diffus, Truckers, Setback, Bloomcore, Hellshit, Shape Of Sense, Abegail, Seagull's Last Port, Wrecks, Murwadaze, Come as you are, Duel, Bombfors, VA Let there be rock, VA Schweden punk 1978-1998 Teil 2, VA Kill your idols

2 kommentarer:

Unknown sa...

Lägg upp recensionen av den därna oi!-samlingen där du smädar Lars Lindström för att han utpekat bl.a. Dropkick Murphys som vit makt-band i Expressen.

Snälla!

Erik sa...

Tja!

Stötte på det här av en ren händelse, det var en kompis som tipsade om det! Kul grej du gör!

Shape of sense dog ut nån gång där vid millenieskiftet. Det var ju på nåt vis, eller jag tyckte det då, slut på hela hardcore-eran och jag var förbannat trött på musiken.
Ett andra demo spelades in -99 och nån gång 2001-2002 släpptes båda på en enda cd.
Jag är numera sångare i ett band som heter Marrakesh. Vad jag vet så spelar ingen annan från Shape musik längre.