fredag 22 januari 2010

Opublicerat och återvunnet med Thåström

Thåström är inte bara aktuell med en kortare turné om några veckor, bokförlaget Reverb ger snart ut en textantologi som innehåller artiklar och intervjuer med Thåström från Ebba Grön-tiden till i dag, den heter "Stå aldrig still - en bok om Thåström" och är sammanställd av Staffan Björkman. Jag gjorde för 10 år sedan en längre intervju med Thåström som publicerades i Close-Up Magazine (#40, 2000) - den kommer eventuellt att dyka upp i den här boken. Men för er trogna gäster i Turist i tillvaron lägger jag ut den här och - aldrig tidigare publicerade bilder på landets bästa och snyggaste artist.


2 kommentarer:

Well Done sa...

Är fotosessionen då han hette Helmut med? Och originalbrevet/kommunikén (jag stavar som jag vill) som bla publicerades i tidningen Brand på 70-talet med?

Eller Tosses kommentar till honom på ett hotellrum någonstans i Sverige på 90-talet, när Tosse helt plötsligt blev ensam med sin dåvarade idol: -Jag känner igen dig! Är det är du som har gjort låten "Hon har blommor i sitt hår".....

Nemå sa...

Fyfäään så bra!