måndag 22 juni 2009

Svinstian #12




Från Close-Up Magazine #16 (december 1995)

En jättelååång svinstia där jag fick bre ut mig på 2 1/2 sida. På den här tiden hade jag ingen dator utan använde en (wow!) elektrisk skrivmaskin. Om inte det var nog så hade jag aldrig något tipp-ex (för er födda på 90-talet - tipp-ex typ deletade om man skrivit fel) hemma. Så jag skickade in tjocka bibbor med texter till redaktionen, där jag hade strukit under och över, lagt till i kanten och på baksidan, ritar pilar hit och dit. Pierre Hellqvist (numera Sonic-boss) lär ha få ett spel på mina manus vid något tillfälle och vrålat att han hellre lyssnade på Close-Up-musik livet ut än skrev in en enda text som jag skickat in. Humor.

Noterat
* Som alltid en massa bra band jag fortfarande gillar - Fudge Wax, Hellshit, Pöbeln, Amok och Falling To Pieces.

* QK-demon sålde jag i våras till en snubbe i Kanada för 60 spänn, undrar vad han tyckte om den?!?

* Vad hände med Unarmed från Färjestaden. Någon som vet?

* Och så de här ständiga gliringarna mot Aik och Black Army: "Det man främst lägger på minnet är de bedrövligt falska körerna (Black Army på Parken, typ)" heter det i en recension av Nostrils kassett "Demo 94"

* Topplistan över de bästa kassetterna 1995 håller än i dag. Vilka guldkorn som gavs ut det året.

* Och Rock mot mänskligheten var en idé i en serietecknares huvud som det aldrig blev något med...

5 kommentarer:

Ted sa...

Är det inte i nummer 14 som Raw Justice recenserades? Min blaska ligger nerpackad i ett förråd så när du lägger upp den kanske vi kan snacka mer Pukevideo på cowmag...

Anonym sa...

Unarmed från Färjestaden.

De släppte två splitsjuor men har/hade massor av inspelat råbra material. De var lite medelmsbyten mot slutet och i mitten samt i början.

Ea spelar nu i Fall Into Oblivion och Kurt Olvars Rebeller. (Spelade innan i Senseless och Smol och sedan i 3-Way Cum i slutet.)

Emil som kom med i bandet efter det här demot spelar fortfarande i Warcollapse samt i Fall Into Oblivion.

Matte spelade i PC Phobia tills de la av och sedan i Monument som aldrig spelade live men som släpper en 7" med gammalt material på Diskret Förlag (www.diskretforlag.com) till hösten.

Claes spelar i The Black Pine. (tidigare PC Phobia) (

Nenne spelade sedan i Punkrockers (vet ej om de existerar nu längre.)

Jesper som sjöng bor numera i Malmö. (Han sjöng i 3-way cum i slutet)

Daniel bor i Stockholm.

Oskar bor i Göteborg.

Pontus spelade ett tag med Bowser. Han bor i Göteborg.


Har jag glömt någon medlem?

Turbo sa...

rock mot mänskligheten, bandet som spelade så högt att bara hundar kunde höra dom...

Mikael Sörling sa...

Ted: Den kommer, den kommer:-)

Anonym: Tack! Jag minns att jag gillade PC Phobia-demon.

Turbo: Japp, lite så är det nog;-)

Anonym sa...

Tjena!
Christoffer här som hade enmannabandet QK.
Helt otroligt att du kunde ge demon en såpass bra recension. Det är så jävla dåligt och jag kan inte lyssna igenom den utan att skämmas ihjäl idag.
Stackars kanadensare som fick betala 60:- för den, jag skulle gärna sett hans min när han slängde på den, haha...
Jag blev däremot helt överlycklig när jag läste recensionen för första gången.
Idag lirar jag bas i Lautstürmer och gitarr i Driller Killer och QK kommer aldrig någonsin se dagens ljus igen.