söndag 29 augusti 2010

Lägesrapport Varsel: "Gamen har äntligen kunnat följa Tour de france från början till slut"



"Vi lirade in en massa låtar i vintras. Några finns på myspace några kommer att finnas med på en samlings-lp med östgötaband som släpps senare i höst eller i vinter. Vi har spelat in en video till låten "Mona", men eftersom Mtv har slutat sända videos och ingen har Ztv längre så lyser vårt stora genombrott med sin frånvaro. Alla i bandet utan jag (Johan) har fått sparken från sina jobb och jag har varit pappaledig med tvillingar sen i maj. Vilket betyder att vi har haft mer tid att repa än vanligt. Gamen har äntligen kunnat följa Tour de france från början till slut. Vi har repat tidiga mornar för att inte stekas i replokalen, som mer liknat en finsk bastu än en replokal, i och med med den rekordvarma sommaren. Vilket jag i och för sig gillar för rock n' roll ska fan i mig va svettigt. Snart börjar dock allvaret igen, folk börjar plugga och jag ska tillbaka till jobbet om några veckor. Just nu kör vi hårt inför en spelning på L'orient i Linköping den 11 september. Sedan ska vi väl försöka att spela in lite fler låtar."

Varsel kommer från Motala och består bland annat av medlemmar från klassiska band som Black Nation och Salvation.

1 kommentar:

JohanMalm sa...

att jag visste att det citatet skulle bli rubriken. ha ha

"Varsel kommer från Motala och består bland annat av medlemmar från klassiska band som Black Nation och Salvation."

snarare: "med en medlem från klassiska band som Black Nation och Salvation."

Flarne spelade i Arsel och Extinctiön och jag sjöng i Garbage Dump innan det här.