torsdag 19 augusti 2010

Lägesrapport Slöa Knivar: "Så med allra största sannolikhet kommer vi att ha med oss en splirrans ny lp"



"I sommar så har alla i slöa knivar hållit på med lite olika saker. Patricia har varit på turné med Beyond Pink. Hon har också ägnat ett par veckor åt att måla sin gardeob, eller "walk-in-closet", i flouroscerande slemgrönt. Sen har hon badat, jobbat, spelat, repat och roat sig kungligt. Daniel, som är lärare och därför har 8 veckor ledigt på sommaren, har varit en månad i sydostasien med sin tjej och bara gottat sig. Han var också med och arrangerade "Kalvaslakten", en liten festival någonstans i ingenstans. Andreas hoppade in som basist i Shades of grey på deras östeuropa turné i början av sommaren. Deras ordinarie basist är mammaledig. Sen gjorde han mer eller mindre samma vända en gång till med sitt andra band Future Ruins. Själv har jag (Peter) varit hemma i Skåne och tryckt t-shirts på min feta hopkins 4-färgs-snurra som jag har satt upp hemma i källaren. Jag har tryckt till Beyond Pink, Future Ruins och Terrible Feelings. Just nu jobbar jag på fler Beyond Pink tröjor, ett nytt Slöa Knivar-tryck och sen ska jag trycka till "Fuckyoufingers" också. I September ska jag hoppa in som trummis i "Cremators" på två spelningar, Loppen i Kbh och en festival utanför Hamburg. Deras trummis ska bli farsa.
Våran platta är äntligen färdig! Efter mycket strul med omslag och annat blev det till slut att vi fick göra omslaget själva. Så med allra största sannolikhet kommer vi att ha med oss en splirrans ny lp och nya t-shirts till Punkkarnevalen där vi ska spela i helgen. Helgen efter det ska vi spela i Göteborg med Asta Kask, Stick o Brinn och en massa andra band som jag inte kommer ihåg nu. Det blir grymt. Vi har en spelning på Dödsmaskinen 12e september. I övrigt kan jag väl meddela att Ken Rock släpper en sjua med oss någon gång, fråga mig inte när. Vi ska väl försöka boka en turné inom snar framtid och vi är väl typ halvvägs igenom materialet till nästa skiva som fan inte ska ta lika långt tid att bli klar med som den här."

Slöa Knivar kommer från Malmö och säger sig vara influerade av såväl Slayer som Kal P Dal och Circle Jerks.

Inga kommentarer: