söndag 27 september 2009

Vrickad garagerockabillycountrypunk

The Untamed
Delicious death... (Heptown) cd

Jag kommer inte ihåg när jag senast lyssnade på danska The Untamed, deras tidigare alster ("Eeerie stories" 2003 och "Strange unknown" 2005) står i bokhyllan bortglömda. Jag vet inte varför, jag har gillat båda plattorna. Men kanske kommer jag att väcka dem till liv nu, för nya "Delicious death..." har åtminstone väckt mitt intresse igen. Marco Burro, Helle Hellcat och The Ghoul vet hur man formulerar läcker, smått vrickad garagepunk med smak av rockabilly och country. Ett par av spåren skulle kunna illustrera ett avsnitt av True Blood eller valfri David Lynch-rulle. Jag är i dagsläget väldigt förtjust i "Delicious death..." och jag tror inte att den kommer att "glömmas bort" i hyllan bredvid de två andra skivorna.

Favoritlåtar: Butterfly, Bad day in Bodega bay, Evil doin daddy

Inga kommentarer: