söndag 6 september 2009

Svinstian #15



Från Close-Up Magazine #19 (september 1996)

Noterat:

* Okej, här är den - den famösa recensionen av Raw Justices kassett "The innocent crimes". Lätt en av de tio sämsta tejperna någonsin. Prova själv om du törs, "Summertime", "Red raincoat" och "Vandraren" är fascinerande uselt... Men jag kan ju också villigt erkänna att en och annan formulering i texten inte är direkt klockren heller...

* Raka motsasten var PC Phobias mästerliga tejp "My love is your gun". Gillar den fortfarande.

Recenserat:

Inferno, Ölhävers, Ellens Bageri, Land of sunshine, Wallride, Problem is..., Forklift, Brainscan, Mind of hate, Noise Addicts, Håll Keft, Diffus, Raw Justice, KKPA, Endocrine, Micro Midas, Area Turns Red, PC Phobia, Misconduct

5 kommentarer:

Daniel Josefsson sa...

Klassiker!

Åh vad du är bäst som lagt upp den för tankning. Jag har velat lyssna ändå sedan jag läste recensionen första gången.

Slobodan Burgher sa...

Ölhävers, bästa från Trollhättan sedan Arnes Plasthjärna!

Unknown sa...

ÄNTLIGEN kom den! Raw Justice-recensionen! Jag har väntat arslet av mig. Ska firas med att lyssna på spektaklet!

//Ted, Cowmag

Slobodan Burgher sa...

Noise Addicts later ief javligt bra, ar lite intresserad av att hora demo...

schizofrehn sa...

Haha, Raw Justice kassetten var väl utsedd tii den sämsta demon redan när den kom? Jag minns att dom lurade på mig ett antal att sälja via mitt dåvarande fanzine, jag har för mig att vi spelade över en del, men nånstans i lådorna har jag nog några ex... pensionsförsäkring?