fredag 8 maj 2009

Svinstian #3



Från Close-Up Magazine #7 (juni 1993). (Obs: klicka på bilden.)
Otroligt många bra kassetter här, och som fortfarande håller. Refused, Strobe/Sober, Millencolin och Palimpsest.

Annars är min förnumstiga kommentar till Dennis Lyxzén i en klass för sig:-) Och det är humor att jag kallar Larzon (Millencolin/Kvoteringen) för påpasslig när han kom med en rättelse.

Sludge Nation gillade inte recensionen. De skickade ett anonymt hatbrev där de bland annat skrev att "jag var en hora utan ideal" och att jag skulle "sluta skriva om musik jag inte förstår". Det brevet satte länge på väggen, tror faktiskt jag fortfarande har det kvar någonstans.

2 kommentarer:

farbror punk sa...

Jag minns inte när jag köpte min första Close-Up. Men tidningen var ett ettablerat magazine och gav mig en enorm tillfredställelse att läsa. Metall och punk i en och samma tidning.

Där upptäckte jag Sörlings svinstia. och Sörling visade att den svenska "punkunderjorden" existerade. Jag måste erkänna att Martin Sörling blev lite av en ledstjärna för mig på samma sätt som Jonas A, Micke Rip eller Lars Sundestrand. DE närmaste åren läste jag svinstian med aktning... och insåg att svensk punk levde.
Tack för en underbar tid för en gammal punk farbror

Slobodan Burgher sa...

Personligen sa ville jag alltid att Close Up skulle vara mer punk och mycket mindre metal eller sleaze eller vad det nu var man kallade san musik forr, sa de fa ganger jag hade en blaska i handen sa var det Solings Svinstia som jag laste...och typ de fa enstaka punk intervjuer.

Sa har efterat sa ar det fantastiskt att nastan alla band som du skrev om var just de banden som jag och mina kompisar snackade mest om pa den dar tiden...Allsa det ar ju en guldgruva for framtidens svenska punk historiker!

Kul att RIOT fanzine namns, den gar att lasas har:
http://punksishippies.blogspot.com/2008/05/riot-uk-issues-5-6-7-8.html

Mer mer mer!

:)