torsdag 4 november 2010

Knockad av en dobermann

Dobermann Cult
Cursed to be... (Mass productions) cd

Jag undrar hur bra Dobermann Cult är live när de är så här grizzly-bra på skiva. Jag har inte alls följt det här läckra hardcorekollektivet från Stockholm tidigare, men efter att ha knockats ett flertal gånger av "Cursed to be..." tänker jag aldrig lämna dem. Hundarna bränner av 17 hardcorebomber och jag är grymt imponerad över tempot och intensiteten i låtarna. De flesta recensenter har så klart nämnt New York som referens och det är inte svårt att göra kopplingar till så väl Madball som Warzone, men jag tycker "Cursed to be..." också har smak av Boston (Slapshot) och Washington DC (Minor Threat). Men jag tycker kulten har en stark egen prägel och en fenomenal sångare.

Favoritlåtar: Eye for an eye, One man moshpit, Lord of the flies, The government

1 kommentar:

Unknown sa...

Tack snälla, din gamle Peking-Anka! Vi skriver just nytt material och tänkte giga lite. Vi ska hålla dig uppdaterad på båda! Hold it down //Martin Dober