lördag 21 februari 2009

Bisarr crossover

Adept
Another year of disaster (Panic & Action) cd

Jag har varit nyfiken på det här gänget ända sedan Babs avslöjade nya etiketten Panic & Action. Jag har smyglyssnat lite på Adept på nätet och tyckt den kontrastrika hardcoren låtit intressant. Nu när jag under en tid lyssnat på debutalbumet "Another year of disaster" är jag mest förbryllad. Är det här det nya, heta, coola? På myspace beskriver sig Adept som post-hardcore. Tja, man kan kalla soundet vad man vill men det går inte att komma ifrån att Adept egentligen är en bisarr Burning Heart-karaoke. Jag hör Millencolin, Raised Fist och Refused på en och samma gång. Det är skejt, hardcoremangel och nu-metal i en salig röra. Det är mjukt och trallvänligt. Hårt och moshigt. Det är crossover för den generationen som missade 90-talet. Och på något smått sjukt sätt tycker jag Adept faktiskt är ganska okej - för, som sagt, "Another year of disaster" är lätt bisarr.

Favoritlåtar:Sound the alarm, Grow up, Peter Pan, Shark! Shark! Shark!

Inga kommentarer: