tisdag 7 december 2010

Frost tinar upp Cosa Nostra-minnen

Frost
Alla har något men några har allt (NFC) cd

Det är svårt att inte gilla det här bandet. De verkar genuint sympatiska i så väl ord som handling - exempelvis finns den här skivan att tanka ned gratis från deras hemsida. Men jag klarar inte riktigt av att lyssna på Frosts nya album i ett svep utan att tankarna börjar fladdra iväg och landa någonstans i närheten av Cosa Nostra. Och då sätter minnesmaskinen igång och spelar upp alla de grymma gigen maffiapunksen bjöd på under 90-talet.
Jag vet. Det är inte speciellt schysst mot Frost, Och jag är tämligen övertygad om att de inte gillar vad jag skriver - men vad ska jag göra...
Uppmana dig att ladda ned plattan och avgöra själv.

Favoritlåtar: Själens sista skrik, Svart som sot, Dö för det här

1 kommentar:

Into sa...

Att de, precis som Cosa Nostra, är från Mariestad och Cosa-trummisen spelar i Frost kan nog ha en skvätt med saken att göra :)