torsdag 16 december 2010

"Det här är inte New York" - årets bästa album

Bäddat för trubbel
Det här är inte New York (Punks only) lp

Om du frågar mig om årets bästa platta så ska du här få mitt svar - Bäddat för trubbels debutskiva "Det här är inte New York". Jag gillade skivan direkt när jag hörde den, men sedan har den bara växt och växt och nu i december tycker jag inte att någon 2010 gjort det bättre än det här Malmögänget. Jag älskar de smått genialiska texterna, den breda skånskan i kombination med den spattiga vrålrocken - det här är Problem, tidiga Wilmer X och Kal P Dal på en och samma gång - det är ett par hundra procent energi och attityd nedpressat på vinyl. Enda invändningen - kanske, kanske är "Det här är inte New York" lite för kort?

Favoritspår: Inte New York, Kungen heter Jandek, Vaktjävel, Sånt är livet, Född att förlora, Jag har ingenting, Arlöv Park Hotel





2 kommentarer:

Anonym sa...

tack!

yxan sa...

http://www.youtube.com/watch?v=VdBGE4jIz1o

SÅNT ÄR LIVET (live)