onsdag 22 december 2010

Bäst 2010 - Del 1 - Spotlicks

Det har kommit så otroligt mycket bra musik i år, så jag väljer att dela upp 2010 i tre delar. Först ut är årets bästa cdr/demo/digi.


1, Spotlicks "S/t" digi
Spotlicks sångerska Elin Vedestig mejlade mig en handfull låtar i slutet av sommaren. Och jag blev stormförtjust i den osnutna punkrocken som smakade obskyr kbd som hämtad från Oasen, Ultra och Kafé 44, dessutom en stor eloge till Elins riktigt grymma sång. Jag hoppas verkligen att Spotlicks ger ut en vinyl nästa år - och, jag är gärna med och sponsrar med ett par tusen.

Det här var också bra grejor:

2, Kronofogden "Promo" cdr
3, Glidslem "S/t" cdr
4, The Great German Re-Research "The ligga med invandrare EP" cdr
5, Kaffekatt "Vi har förlorat" digi
6, Avskyvärld "En svältkonstnär" digi
7, Insidious Process "S/t" cdr
8, Prins Carl "Promo" cdr
9, Angelpiss "Demo" cdr
10, Terrible Feelings "S/t" cdr

2 kommentarer:

Noiseout sa...

Tack som fan! :D

Punkmama sa...

Spotlicks är bäst! Kul att se att fler upptäckt mitt favvoband!