söndag 29 november 2009

Rapport Warvictims: "Vi släppte ett gäng skivor men lyckades inte styra upp någon spelning under 2009 heller"

Hallå där, hur var 2009 för Warvictims?
- Jo, det var väl ett rätt bra år om man ser till Warvictims och inte till bandmedlemmarna, för där var det väl samma skit som alltid i princip. Vi spelade in vår fjärde lp/cd ”Domedagen” och släppte ett gäng skivor, men lyckades inte styra upp någon spelning under 2009 heller…, säger Challe (sång).

Roligaste/konstigaste anekdoten från året som gått?
- Det hände inget roligt under 2009. I alla fall ingenting som är relaterat till bandet. Eller så kommer så kommer jag bara inte ihåg det just nu.

Vad händer 2010?
- Vi har spelat in 8 nya låtar under hösten/vintern som kommer släppas som split-12 med ett annat svenskt kängband. Det kommer nog bli grymt. Sen kommer vi att vara med på en 4-bands-lp med Besthöven, Total Banxat och Kruel. Förutom det lär det ju
dyka upp fler sjutummare. Vi har fått förfrågan om att komma och spela när den där squaten i Köpi firar 20 år. Det är i februari så vi får se om vi lyckas få ihop folk som kan spela. I så fall blir det livedebuten. Oavsett har vi snackat om att kanske försöka gör typ 2-3 spelningar under vårkanten kanske… Vi kommer säkert spela in en ny lp också :)

Till sist: Årets musikupplevelse - vad var det?
- Ja, jag är sällan ute och hänger på spelningar… För det första bor jag ju i Östersund, långt bort från allt annat, sen orkar jag sällan åka nånstans heller. Den enda gången jag var från stan var väl i februari när jag och några polare var i Stockholm. Jag såg Agrimonia på 44:an då, och det var jävligt grymt, så jag antar att det får bli mitt svar då.

Foto: Robin Modén.

Inga kommentarer: