måndag 23 november 2009

Rapport Avskyvärld: "Jag googlade Avskyvärld och upptäckte att vi hade 25 fans på emocore"

Hallå där, hur var 2009 för Avskyvärld?
- Det var för oss ett jäkligt kul år. Vi gjorde en helt jävla fantastisk europaturné med Amöba och mötte grymt nytt folk, spelade med svinbra band, drack bira och levde livet. Men efter en spelning i Luleå i maj så har inget alls hänt. Tror vi har repat cirka en gång, berättar basisten Ville.

Roligaste/konstigaste anekdoten från från året som gått?
- Måste väl vara att jag för någon vecka sedan googlade Avskyvärld och fann att vi hade 25 fans på emocore (En community för småungar som gillar låtsasemo) Kul som fan såklart men vars fan har dom hittat vår musik?

Vad händer 2010?
- Just nu står allt stilla. Som sagt har vi repat en gång sedan maj. Alla bandmedlemmar gör diverse grejer så som arbeten, flyttplaner, skola, andra band och Dahlberg har fått en ny unge. Jag har försökt kicka igång liket nu ett antal gånger de senaste månaderna men det verkar va svårt att få upp det. Jag vägrar att lägga ner förens vi fått till en lyckad inspelning och lite turnérande så jag vet inte, möjligtvis något medlemsutbyte tror jag. Om det kommer i gång innan årsskiftet ska jag se till att boka någon saftig turné och det lär bli någon inspelning rätt snabbt också förhoppningsvis ett vinylsläpp.

Till sist: Årets musikupplevelse - vad var det?
- Personligen är jag helt förälskad i Köpenhamnsbandet Night Fevers debut-lp och deras spelning i Umeå i somras var helt jävla fantastisk, detta är året jag upptäckt dub-step också. De andra medlemmarna vet jag inte riktigt, Pojo flummar mest runt med indie pop och electronica, Tim har kass musiksmak och lyssnar på neo-döds och Dahlberg är Dahlberg.

3 kommentarer:

Mulle sa...

Men ville varför svär du så mycket?

http://www.punkinlapland.net/blog

Unknown sa...

För att jag är nazist... Oj nej jag menar jag har tourettes.

Unknown sa...

En sak som kan tilläggas är ju också att nu när jag kollar spelningar så gjorde vi inte alls våran senaste spelning i Luleå utan vi gjorde en i Umeå 1 maj med PKP. Detta år alltså.... Minnet har fått sig en rejäl törn... Skyller det på arbetslösheten och för mycket häng hos Tim.