söndag 8 november 2009

Svinstian #23



Från Close-Up Magazine #27 (februari 1998)

Noterat

* Döper man ett band till Sexistor och skriver vidriga texter så borde man ju inte bli förvånad om man får demon sågad. Sexistor fick tokspel av min recension. Jag tycker nog att det är det bästa jag skrivit i Close-Up någonsin.

* Bombfors, Daydream och Crossing Chaos regerade.

* Hate, Svek och Endocrine fick fina omdömen, men jag har helt glömt bort dem.

* Anti Crust, kul namn!

* Undrar hur dåliga Berkelium egentligen var: "Jag lovar att jag tragglar hellre igenom Dostojevskijs urtrista romaner, lyssnar en hel vecka på Radio Match, livnär mig på leverstuvning eller ser Aik spela fotboll än avlyssnar någon av de fyra låtar..."

* Vad hände med Shenanigun? Någon som vet?

* Och jag köpte så klart en (och två...) Gathering-platta och gillade det. Nästan lika bra som Within Temptation...

Recenserat:

Hate, Just Noise, Affray, Bombfors, Sexistor, Foxy, Berkelium, Anti Crust, Aside, Hartwell, Brimston, Svek, Antabus, Gasman, Endocrine, Chainsaws, Gone, Crossing Chaos, Pitbull, Fröpåse, Distract, Daydream, Shenanigun

4 kommentarer:

Well Done sa...

Släng upp SEXISTOR direkt!

Mikael Sörling sa...

Well Done: Jag har den inte kvar.

arvid sa...

misstänker att hr. sörling inte är något större brainbombsfan heller då?

Mikael Sörling sa...

Arvid:

Jag tror inte att jag hört dom.