torsdag 18 december 2008

2008 enligt Stajnas-Rikard

Stajnas Lobos-gitarristen Rikard ville gärna göra en lista, men...

"Aargh! Vem försöker jag lura? Jag kan förstås inte göra en topplista över 2008 av den enkla anledningen att jag lever i det förflutna. Den nyaste skivan jag köpte 2008 släpptes på 90-talet. Min största live-upplevelse var en när ett i övrigt piggt och modernt band spelade en rågammal Accept-cover. Då jäklar for näven upp i luften. Det mest uppskattade skivsläppet var nyutgåvorna av Buzzcocks första skivor. Som jag köpte igen (för vilken gång i ordningen?) bara för att rynka på näsan åt de onödiga bonuslåtarna. Till de mest upphetsande nyheterna från musikvärlden hörde att Magazine återförenats och att Stranglers kommer till Sverige i januari. Och på MySpace har jag med gubbjävelns omisskännliga skygglappar navigerat förbi samtidens sprudlande (antar jag) utbud för att gång på gång hamna på Action Pacts sida och hamra på uppdatera-knappen i hopp om att de utlovade osläppta radioinspelningarna ska dyka upp någon gång. Och så där fortsätter det.
Så tyvärr kan jag egentligen inte uttala mig om 2008. Jag får vänligt men bestämt passa vidare det smickrande uppdraget till någon som var med."

Inga kommentarer: