söndag 5 oktober 2008

Denimzine räcker länge

"Plötsligt slog det mig att vi 'värmt upp' en publik som kommit för att se en trummis iklädd kanindräkt och höra låtar som Pretty fly for a white guy", skriver Inge Johansson (TINC, Knugen Faller och en bunt andra) i en förtjusande krönika i nya Denimzine (#18) om hur det är att spela förband... eller se ett förband.
Inges krönika tillhör toppnumren den här gången. Men jag lusläser också kortintervjuerna med exempelvis Nitad och Imperial Leather. Och garvar när Dennis Lyxzén (Invasionen) berättar om svårigheterna att skriva texter på svenska "man vill ju inte att det ska låta Tomas Ledin". Fet läsning också om legendariska skivetiketten Norton och kul om tecknaren Sara Granér och skejtaren John Mag. Men jag förstår inte riktigt vad Anti-Flag har i Denimzine att göra. Förutom den plumpen är DZ som alltid en prisvärd blaska som räcker länge.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är nåt konstigt med den här tidningen... Jag köper varje nummer, och efter varje gång så lovar jag mig själv att aldrig köpa skiten igen. Men så lurar dom mig att köpa den ändå för att det är med några rader om t.ex Massgrav, Nitad eller nåt annat band jag gillar. All respekt till Krille å Joel för att dom orkar, men nu ska jag fan inte köpa fler nummer....igen