tisdag 22 november 2011

Punkrock + saxofon = alltid rätt

On The Job
A bag full of brew (Contra) cd

Jag gillade redan debuten ”Rock'n'oi” som det här Karlskronagänget gav ut för något år sedan. Men uppföljaren är strået vassare och får mig att tänka på Evil Conduct, med den noteringen att On The Job är mycket bättre. Framför allt gillar jag de saxofonkryddade anrättningarna på ”A bag full of brew”. Saxofon och punkrock är alltid rätt. Däremot är jag mindre imponerad av texterna och förstår inte hur de får ihop textrader som ”politics arent welcome in our punkrock family”med exempelvis innehållet i ”Union”, där man kritiserar fackföreningarna för att svika sina ideal. Det är väl en politiskt ståndpunkt det också?

Favoritspår: 1680, Carlskrona drinking society, I'm a skinhead

1 kommentar:

Pedersen sa...

Första gången jag här talas om detta band!! Riktigt jävla bra. Stort tack!!!!