tisdag 22 november 2011

Keltpunk som mest puttrar på

SIR REG
A sign of times (Heptown) cd

Sir Reg har de senaste åren gjort sig ett namn som ett punkgäng som vårdar det keltiska arvet med bravur. Jag har läst ganska många positiva recensioner på så väl den här plattan som förra (S/t) och skulle väldigt gärna vilja stämma in i hyllningskörerna, men jag kan inte. Jag har gett Sir Reg chans på chans. Och jag har inte blivit golvad en enda gång. Jag hade önskat kortare låtar och en smutsigare produktion. Och jag hade gärna hört Sir Reg sjunga på svenska. Det hade kunnat ge ”A sign of times” en egen karaktär. Nu puttrar det mest på. Det är inte dåligt. Men inte heller himlastormande.

Favoritspår: Bolloxology

2 kommentarer:

Stefan sa...

Lite svårt när sångaren är från Irland och knappt kan svenska... men men hade ju säkert låtit specielt iaf:)

Mange sa...

#1 igen!:)

http://www.paddyrock.com/home/?p=1174