onsdag 18 maj 2011

Gigtips Helsingborg

Björn från The Eyeball har ordet:

"Den 21e maj är det en lite småspeciell tilldragelse på Bara Rock, som vanligt i The Eyeball's regi! Det blir en exklusiv återförening av Odd Sods FC, Helsingborgs enda Oi!-punk band genom tiderna (iaf så vitt jag vet) för att fira att det var tio år sedan bandet bildades, släppte sin enda demo, och sedan upplöstes! Denna kväll kan man alltså räkna med allsångspunk och och en stor skopa arbetar- och fotbollsromantik!
Som förband blir det stadens psychobillykungar i The Cremators, ett band som förutom att det hyser två gamla medlemmar ifrån tidigare nämnda band, även är på gång att spela in sin debutfullängdsplatta som kommer att släppas i höst!

Som vanligt är det gratis inträde, och första bandet kommer att kliva på scenen omkring kl. 22.30!"

Turist i tillvaron säger: Jag minns fortfarande Odd Sods FC-demon, jag vet att jag postade den på Södra Promenaden för några år sedan men den länken är sedan länge död. Så här skrev jag: Odd Sods FC kom från Helsingborg och sjöng om huliganism, klackromantik och oi. Jag skulle gissa att skåningarnas favoriter hette Blitz, 4-Skins och Cockney Rejects.Jag lyssnade för några dagar sedan på den här inspelningen igen och kunde glatt konstatera att ett par av de här spåren fortfarande är riktigt okej oi-punk. Så vitt jag känner till är "are the youth of the city" det enda bandet gav ut.
Om det finns intresse så kan jag posta den på nytt.

1 kommentar:

Tommy sa...

Posta den!