onsdag 5 maj 2010

Det måste vara radion - mer om Ny Våg

Så här skriver Mikael Cohen på Facebook angående Ny Våg på webben.

"Oj! Har fått en del mejl sista dygnet… Har vetat att Ny våg har betytt mycket för en hel generation (även om jag inte tillhör den själv), men nog inte förstått ändå…!
Skitkul med alla reaktioner!
Förts en del facts: Jag är ansvarig för en webbkanal och en sida hos SR, www.sverigesradio.se/srminnen Vi plockar fram, lägger... upp eller sänder arkivprogram som är som, av upphovsrättsliga skäl är möjliga att erbjuda. Och det sista är viktigt: Vi kan inte lägga upp program för permanent on demand-lyssning som innehåller musik.
MEN, om vi först sänder programmen i vår webbradiokanal så kan vi lägga upp dom för efterhandslyssning i 30 dagar. Jag ska se vad som finns sparat i arkivet, om jag hittar nåt kollar jag först att allt är grönt med rättigheter, om det är det kan jag sända får lägga upp för lyssning i 30 dagar. Det kan ta ett tag. Jag återkommer. Mikael Cohen/SR Minnen"

Inga kommentarer: