söndag 18 april 2010

Thåström-plagiat

MÄBE
...söker lögner, får sanning till svar (Two-faced Production) cd

Jag sitter i bilen på E6, hem till Malmö från jobbet i Helsingborg, och stoppar på måfå in en skiva i stereon. Ett par sekunder senare försöker jag förstå vad är det är för konstig Thåström-platta jag satt på. Jag tänker att det låter så otroligt mycket Thåström att det måste vara någon annan. Jag trycker ut skivan. Det står Mäbe på den. Jag sätter på den igen. Lyssnar. Och undrar hur mycket Thåström Mäbe injencerat i sina vener egentligen och hur kul det är att vara ett plagiat. Jag fortsätter att lyssna, men dom poetiska utsvävningarna gör mig mest generad. Jag stänger av. Någon dag senare ger jag "...söker lögner, får sanning till svar" en ny chans. Men jag klarar inte av någon längre stund, och jag tycker det är lite synd - jag hade gärna gett tummen upp till en Thåström-fanatiker från Strömstad.

1 kommentar:

Masken sa...

Såg att du fått The Great German Re-Research... Jag gillade den som fan, och Well Done borde verkligen göra sin röst hörd (på skiva) oftare.