torsdag 11 juni 2009

Örondödare










Volkspolizei

Synthetic lo-fi terrorism vol 4 (Rectual) cdr
Tanzschule glaw (Rectual) cdr

Jag lyssnar och lyssnar tills öronen skriker - SLUTA.
De orkar inte mer. Jag förstår det. Och jag känner mig helt plötsligt väldigt gammal.
Jag minns när jag tyckte den här typen av industri var som ett mjukgörande balsam, nu är det som om någon trycker in rostiga spikar i mina öron.
"Låter som: your worst nightmare" kan man läsa på Volkpolizeis myspace-sida. Precis så låter det. Fast mycket värre. Einstürzende Neubaten är rena gosskören i jämförelse. Alec Empire en glad allsångsledare i en somrig huvudstad. Volkspolizei är deras värsta mardröm. Och min.

Favoritlåtar: Favorit!?! Låt!?! ehhh... näe...

5 kommentarer:

Ace Harding sa...

Kom inte och säg att en låttitel som "May Lars Lindström Die a Slow and Gruesome Death" inte fick dig att mysa av välbehag.

Mikael Sörling sa...

Ace: Titlarna var det inget fel på:-)

Ace Harding sa...

Använder du VHS fortfarande?

Mikael Sörling sa...

Ace: Ja.

Ace Harding sa...

Utmärkt.

Då kommer ett paket under nästa vecka.